مطالب مشاوره تحصیلی و...
جمعه 18 فروردين 1391برچسب:, :: 18:29 ::  نويسنده : علیرضا زارع

اصول و مهارتهای مطالعه:

 

1- بهتر است محیطی نسبتا ثابت و خلوت وبا نور کافی و تهویه کافی  و مناسب برای مطالعه در نظر گرفته شود.

2- بهترین وضعیت برای خواندن و مطالعه حالت نشستن به روی زمین و تکیه به دیوار و یا نشستن بر روی  صندلی  میباشد.و حالتهای لمیدن  و دراز کشیدن مقدمه خواب است نه مطالعه.

 

3- بهتر است برای دروس  حفظی مثل دینی و زیست  شناسی و... مطالب ابتدا چند بار از روی آن خوانده شود و سپس مطالب از جلوی چشم پنهان شده و بارها به خود پس داده شود و برای درس فهمیدنی مثل ریاضی و فیزیک مطالب در ابتدا چند بار از رو خوانده شده و سپس کاغذ و قلم را برداشته و تمرین های کتاب حل شود.

4- هیچگاه نباید مطالب درسی با دوستان در یک زمان با هم مطالعه شود ولی بعد از مطالعه انفرادی میتوان مطالب را به بحث کشید و سوال و جواب نمود.

5- هر 45 دقیقه مطالعه یک استراحت 10 الی 15 دقیقه در نظر گرفته شود و دروس شبیه به هم در کنار هم مطالعه نشود.

6- در هنگام مطالعه باید مطالب مهم به زبان خود نوشته و یادداشت برداری نمایید و در حاشیه کتاب یا دفتری جداگانه نوشته شود. ضمن اینکه مطالب مهم از غیر مهم با کشیدن خط یا داخل گیومه قرار دادن یا زدن علامت ضربدر یا حرف (م) مهم مشخص گردد.

7- سعی کنید در مطالعه از تمام حواس  کمک گرفته شود یعنی اگر مطلبی را با چشم ببینیم وبا گوش بشنویم وبا دست لمس کنیم سریعتر وبهتر  یاد می گیریم .

8- یادگیری معنا دار بر یادگیری طوطی  وار اولویت دارد.

9- بهتر است مطالب ابتدا به صورت کل خوانده شود و سپس به جزئیات آن توجه شود.

10- در خواندن برای فهم بهتر می توانیم از قدرت تمثیل و تجسم و... استفاده کنیم.

11- در هنگام مطالعه در حد امکان نباید بلا فاصله برگشت به عقب  داشته و مطالب را همان لحظه تکرار نمائیم. بلکه باید مطالب را تا انتها مطالعه و  سپس آن را مجددا مرور نماییم.

12- طبق قانون انرژی و مصرف بهینه آن بلند خواندن و راه رفتن هنگام مطالعه و... موجب خستگی زودرس شده و علاوه بر کم شدن کمیت  مطالعه کیفیت آن را هم کاهش می دهد.

13- در حین مطالعه باید عادت های غلط  و نامناسب تدریجا کنار برود و به جای آن روش های صحیح جایگزین گردد.  و این تغیرات باید تدریجی و مورد رضایت فرد باشد.

14- در مورد چگونگی مطالعه دروس عربی و انگلیسی نیز بهتر است لغاتی را که معنی آنها را نمی دانید و برایتان مهم می باشد را بر روی یک کاغذی بنویسید و معنی آن را در پشت برگه نوشته تا یادگیری بهتر انجام شود.  

در پایان برایتان آرزوی سلامتی وموفقیت در تحصیل وزندگی  را برای شما از خداوند متعال خواستارم.

جمعه 18 فروردين 1391برچسب:, :: 17:59 ::  نويسنده : علیرضا زارع

به علت اینكه سوال ممكن است نمره منفی داشته باشد مثلا 3غلط 1 پاسخ صحیح از بین می رود پس به نكات زیر توجه كنید .

 

-          مطالعه به صورت دقیق یا كامل :ساقه یا تنه سؤال را خوانده وسپس به صورت كامل 4 گزینه رامطالعه نماییم پس از مطالعه این 4 گزینه :

1-     اگر دقیقا پاسخ صحیح راشناسایی نموده ایدبدون فوت وقت پاسخ صحیح رابه پاسخ نامه منتقل می نماییم (به صورت كامل)

2-     در صورتیكه بین 4 گزینه شك داشتید كه صحیح یا غلط می باشد اگر نمره منفی دارد از علامت گذاری خودداری كنید.

3-در صورتیكه از بین 4 گزینه مطمئن هستید كه 2 گزینه غلط است وبر روی 2 گزینه شك دارید ابتدا اگر شك بر یك گزینه غالب است آن را علامت گذاری نموده واگر شك وی 50 درصد 50 درصد است به صورت تصادفی یكی را علامت زده ودیگر آن را تغییر ندهید.

-          معمولا اولین پاسخ ها صحیح ترین پاسخ بوده وهنگامی باید دست به تغییر آن زد كه مطمئن باشید آن پاسخ غلط است .

-          در تست زنی سرعت ودقت وقدرت جزءعوامل مهم به شمار می رودا.

-          به همراه داشتن مداد پاك كن مرغوب ومداد مشكی نرم الزامی است.

-          با توجه به اینكه دستگاه های كارت خوان با حساسیت متوسط تنظیم می شوند لذا از علامت گذارری كمرنگ كارت پاسخ در حساسیت كم به معنای سفید بودن ودر حساسیت بالا پاك نكردن كامل یك پاسخ غلط به معنای پاسخ درست تلقی می شود پس اگر سؤالی را پاك كردید به خوبی پاك كنید تا نمره شما كم نشود.

-          علامت زدن 2 پاسخ غلط محسوب شده و33صدم نمره منفی برای فرد در نظر گرفته می شود وسفید رد كردن پاسخ حالی خنثی دارد ونه امتیازی كم می شود ونه امتیازی اضافه می شود.

-          مرور وچك كرئن پاسخ ها درصورت وجود وقت اضافه مطلوب بوده وسعی نمایید موضوعات درسی را اولویت بندی كنید .

-          بهتر است در ابتدا به سراغ موضوعات درسی بروید كه به خوبی مطالعه  نموده وبر آن مسلط هستید.ولی باید حواستان باشد كه جا بجا نزنید وشماره پاسخ آن درس را بدانید از شماره چند تا چند است.

-          كلمه های خاص در سؤال را در نظر داشته باشید مثل كلمات منفی یا عباراتی مثل همیشه وگاهی اوقات وبه ندرت وهرگز و.... كه به شما در پیدا كردن گزینه درست كمك می كند.

-          سوالهایی را كه شك دارید وجوابش را یادتان نمی آید 2 كار انجام دهید:

1-     آن سؤال را علامت بزنید تااگر وقت شد برگردید وبه آن جواب بدهید ودر پاسخنامه هم ردیف مربوط به آن سؤال را خالی بگذارید.

2-     سعی كنید سوال رابه دقت بخوانید وخودتان قبل از اینكه جواب هارانگاه كنید به سؤال پاسخ دهید وبعد بدون توجه به پاسخ های غلط جواب درست را انتخاب كنید.

جمعه 18 فروردين 1391برچسب:, :: 17:52 ::  نويسنده : علیرضا زارع

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 17
بازدید کل : 14288
تعداد مطالب : 15
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


<-PollName->

<-PollItems->